Servisná prehliadka vykonaná našou firmou zahŕňa v základe:
- zhodnotenie stavu kotla a jeho funkčnosti pred servisom
- vyčistenie priestoru kotla vysávačom, štetcom a kompresorom
- vypustenie vykurovacej vody, doplnenie tlaku v expanznej nádrži na hodnoty udané výrobcom, pokiaľ je u kotla zásobník s expanznou nádržou na TÚV, dotlakovanie tejto nádrže na príslušný tlak.
- demontáž horákovej zostavy, vyčistenie a vyfúkanie kompresorom
- vyčistenie výmenníka kefou + vyfúkanie kompresorom
- kondenzačné kotly – výmenník čistený vždy mechanicky kefou, vyfúkanie komresorom, výplachom vodou navyše vyčistenie sifónu kondenzátu
- vyčistenie lopatiek spalinových (turbo) alebo premixových (kondenz.) ventilátorov tlakovým vzduchom
- očistenie elektród horáka – zhodnotenie ich stavu, s možnosťou preventívnej výmeny
- spätná montáž, natlakovanie sústavy, skúška funkcie
- kontrola tesnosti plynových armatúr detektrorom úniku plynu – vždy po každom zásahu na plynových armatúrach kotla
- náklady za úkony nad rámec štandardnej servisky konzultujeme s majiteľom, ktorý bude podrobne oboznámený, prečo sú tieto náklady nutné
- určité materiálové náklady vzniknú skoro vždy, napr. tesnenia. Väčšina týchto nákladov sú práve za rôzne tesnenia, ktoré sa musia vymeniť a pokiaľ to výrobca vyžaduje, dávame vždy originálne diely. Nie sú to však väčšinou žiadne dramatické čiastky, vymenené diely ponechávame na kontrolu majiteľovi kotla.
- pri servise kotla postupujeme samozrejme podľa pokynov výrobcu. Pokiaľ je to vyžadované (v prípade záručných opráv vždy), používame iba originálne diely.